November 10, 2013

Move On ?


Kau memiliki 10 SIFAT diatas,sebab itu aku hargai persahabatan ini,
tapi sekarang...kau pilih untuk pergi.....


"move on"?
apa makna disebalik perkataan ini?
aku ke punca,kau tak boleh "move on"?
tapi kenapa?apa makna ayat ini?
aku tak tahu,kau pandang persahabatan kita,
bagaimana...
tapi yang aku tahu,dari dulu,
kau memang sahabat aku..

kata kau sorang pergi,10 boleh datang,
tapi tak sama,macam aku punya kau sebagai sahabat,
Aku ke disebalik penderitaan kau?
disebalik kisah kebahagiaan kau?
maafkan aku sahabat,kalau aku punca semua ini,
aku ikhlas bersahabat dengan kau,
tanpa ada makna lain,disebalik persahabatan kita,
tapi kau??.........

Aku terlalu bahagia disini,
sangat bahagia,mengecapi hari-hari bahagia,
kenangan,angan-angan indah bersama dirinya,
yee! pasangan yang telah aku pilih untuk bersama dengannya,
aku harap,kau juga bahagia bersama dirinya,
biar kau BUANG aku sorang,
jangan kau buang orang lain,
sakit tak tertanggung,bila 8 tahun bersahabat,
lerai,tanpa punca yang kukuh..

aku relakan pemergian kau,
sebab aku penat,untuk pujuk kembali dan bina lagi persahabatan kita,
kau tahu aku lelah? 
aku sayangkan persahabatan kita,tapi kau yang tak henti-henti,
untuk minta aku pergi..
saat ini,waktu ini,dan hari  ini....
aku dengan rela hati,melepaskan kau pergi,
moga hidup kau,lebih bahagia,sempurna
tanpa ada aku sebagai seorang sahabat disisi......




 

Copyright by Syaqira Ahmad © 2012 |Best View: Google Chrome