November 8, 2013

Kenyataan Hidup...

Pegang kata2 dari Imam Syafie "Bila kamu tak tahan lelahnya belajar,maka kamu akan menanggung peritnya kebodohan"

Orang pandang aku hebat,
Orang sekeliling kata,"bertuahnya kau"
Tapi orang pernah tanya?
Penat lelah yang aku tanggung hingga sampai ke tahap ini?
Apa aku punya sekarang ini,
Belum sampai ke tahap yang aku target,impikan,
Namun aku bersyukur,jalan untuk aku capai ke tahap tu
Semakin tiba penghujungnya,

Aku juga manusia,seorang anak,seorang pelajar,
Sudah tentunya,aku punya impian untuk capai ke tahap yang tinggi
Mana mungkin,kegagalan yang aku inginkan,
Namun,kadang,aku juga lemah untuk tanggung dan tempuh semua ini,
Bukan mengeluh,cuma mengharap orang sekeliling,
Tiupkan sedikit semangat,untuk aku bangkit dan teruskan berlari,

Bila aku lihat kampus,ku katakan dalam hati,
"Tidak semua org merasa,apa yang aku rasa"
Tak bersyukurkah aku dengan semua ini?
Ya Allah,ku minta kepadamu..
Dekatkanlah sedekat-dekatnya kejayaan,
Jauhkanlah sejauh-jauhnya kegagalan,

Umi,Ayah,kejayaan yang ku miliki ini,
Adalah secebis hadiah pengorbananmu selama ini,
Moga doa kalian,
Menerangi jalan kejayaanku ini...



"Aku teringin merasai majlis konvokesyen lagi,Semoga dengan usaha aku untuk memperolehi segulung ijazah ini,memberikan kegembiraan pada ibu bapa ku lagi..Ya Allah,permudahkanlah jalan menuju kejayaan buat insan bernama Syaqira Liyana Binti Ahmad Ghazali ini..aammiinnnn"




 

Copyright by Syaqira Ahmad © 2012 |Best View: Google Chrome