January 14, 2013

Warkah Teman

 Senyuman saya,menyembunyikan segalanya..

Tangis dan tawa,menjadi teman perjuangan,
Hati yang sunyi,melagukan rindu,
Namun ku yakini,namun ku kepercayai,
Semua duka yang hadir,tiada yang kekal abadi,

Andai bisa sahaja aku memulihkanya kembali,
Pasti tidak akan ku mengulangi,
Tapi ku ketahui,
Apa yang terjadi pasti akan diakhiri,

Lepas turunnya hujan,pasti pelangi kan menjelma,
Saat hilangnya malam,matahari kan muncul semula,
Begitu juga  jalan cerita kehidupan kita,
Setiap pahit yang kita alami,pasti ada manis yang menanti,

Aku bukanya nabi yang sentiasa mampu sabar apabila dilukai,
Aku juga bukannya malaikat,yang sentiasa patuh pada Ilahi,
Aku hanya manusia dan hamba yang selalu melakukan khilafnya,
Dan aku juga manusia yang punya sekeping hati,
Mendambakan sedikit hirupan kasih pada insan sejati,

Maafkan aku teman,kerana merindui kau di saat ini,
Aku tidak sempurna dimatamu,
Aku tidak mampu memberikan sinar bahagia buatmu,
Tapi yakinila,aku sentiasa lakukan yang terbaik,untuk kebahgiaan kau di sana,

Biarla dikau tidak lagi bersamaku,
Biar kau tidak semesra dulu,
Biarpun di kau membenci diriku,
Namun percayalah,kasihku utuh buatmu teman...
          
 [ Warkah dan Nukilah : Syaqira Ag ]

Saat menulis warkah ini,saat ini juga berlinang air mata..Tiada kata yang mampu sya katakan,tiada persembahan yang mampu sya pamerkan,cukup sahaja dia baca dan ketahui apa yang terkandung dalam hati ni..sya tak mampu meluahkan,sya xmampu katakan,biarlah penulisan sya ini membuktikan segalanya..sya khilaf,sya salah..sya ketahui itu..tapi ketahuilah,sya adalah manusia,yang tak pernah lepas dari salah..membina sebuah perkenalan mudah,mempertahankanya susah,tapi untuk meleraikannya, dalam sekelip mata sahaja..sya takkan letak apa-apa harapan pada awak,tapi cukuplah awak ketahui,saya terlalu menginginkan yang kita akan pulih seperti sedia kala lagi..Wasalam


36 comments:

Hanna Nabiella said...

sedih je bace, nice3! huhu..btw, nie syair ke lagu? ^^

wanie said...

InShaaAllah , klau tujuan kita baik , Allah akan bantu . InnaAllah amaana .

Nazmin Nazifa said...

In syaa Allah segalanya akan dipermudahkan olehNya ... trust HIM :)

SI COMOT said...

jemput join ga nie..banyak hadiah menarik menanti anda.

http://love-berry06.blogspot.com/2013/01/mega-exclusive-giveaway.html

Nizam Ijam said...

nice... hebat :)

saya dah update...
hope dapat tolong walaupun agak susah.... :(

Sya Chot .. said...

@Hanna Nabiella Ini warkah..syair pun boleh laa kut..hehe jangan sedih2,nanti sys pun sdh aw..:)

Sya Chot .. said...

@wanie mudah-mudahan dear..:) Sya percaya tu..Allah akan bantu..apa pun yang Allah dah tetapkan,itulah yang terbaik.:) sya redha..

Sya Chot .. said...

@Nazmin Nazifa Insya Allah,mudah-mudahan segalanya akan dipermudahkan..thnk dear:)

Sya Chot .. said...

@SI COMOT ada masa,sya join..thnk invite..:)

Sya Chot .. said...

@Nizam Ijam xada yang hebat pun la awak..:) he thnk.

محمد رازيق said...

sayu, syahdu tika sy membaca. yerp, begitu bernilainya sebuah persahabtan :')

Sya Chot .. said...

@محمد رازيق jngan la sayu n syahdu..hehe.sya yg menangung ni,lgi la tersngt sayu..uhuk2..btl tu,persahabatan,perkenala,perhubungan,sangat bernilai..:)

Nurul Aini said...

Muka chot yang dekat atas tu macam pensyarah saya lah..seriously..hahaha..terkejut tengok. Comel sangat. Rindu dekat kawan-kawan sekolah dulu..tak ramai orang yang hargai kawan..sobssobs..sayu je baca.


p/s: chot orang mana? hehe..nak belanja abc kena datang pahang lah..hehe.

michelle De hunny said...

nice bah , so toucing.
maafkan sahabatmu ini.
ehh ..
hehehe

Sya Chot .. said...

@Nurul Aini ohh really?? yeke ??Amin,mudah2 sya jadi lecture satu hari nanti..Cita-cita sya tu aw..amin99x :) ecewah,cml la sangat kn?hehe chot pun rindu kat kawan2 dlu..jgn la mcm tu aini,sya lagi sayu,saat menulis warkah ni..:)

Sya Chot .. said...

@michelle De hunny hehe..thnk dear..jgn la tacing2 aw..nanti sya plak jadi sayu.:)

Tashyra Sha said...

sedih lah :( keep on the good work kak :)

Sya Chot .. said...

@Tashyra Sha jangan la sedih,sys yang menangungg ni lagi sedih :) hehe,thnk dear..

Leeza dayasari [santai leeza] said...

kekal tabah dear.

Sya Chot .. said...

@Leeza dayasari [santai leeza] I will. Thank yar :-)

ieda said...

insyaallah allah bagi laluan utk si dia paham ... percayalah ..

Sya Chot .. said...

@ieda Insya Allah. Thnk (;

asmaiza daud said...

salam sya.. :)
tengah bersedih ek? bersabarlah.. betul, kita manusia tidak lekang dari melakukan kesilapan..setiap apa yang terjadi akan lebih mematangkan kita.. insyaAllah.. jgn bersedih.. chill :)

alyn amalyn said...

warkah berlagu pilu gitu kali ni..apa2 pun..tabahkan hati walau apa jua rintangan yg melanda..:)

fifie said...

Semoga Allah lembutkan hati teman chot. InsyaAllah

Sya Chot .. said...

@asmaiza daud Walaikum azmaiza :) dah ok dah,xsedih lagi..Betul,setiap apoa yang berlaku,mematangkan sya..:) ok..chil.

Sya Chot .. said...

@alyn amalyn hehe..berlagu pilu la sangt..hhehe..Insya Allah..muda-mudahan..Amin.

Sya Chot .. said...

@fifie Amin..Insya Allah..thnk sys,

Secrets of A Teenage Girl said...

setiap manusia pasti ada buat kesalahan. yana doakan persahabatan sya ni akn berkekalan dan apa jua masalah yg sya hadapi skrg, sya lalui dgn tabah ya :)

Sya Chot .. said...

@Secrets of A Teenage Girl dan sya la mnusia yg tek terlps dari wat salah tu..:) mudah-mudahan..amin..Insya Allah..thnk yana :)

eimuizduaf said...

Sedih lah :'( . Situasi kite agak sama kan :)

Sya Chot .. said...

@eimuizduaf xmaw sedih2..ehehe

Reiko Masashi said...

stiap hbungan 2 msti ada ujian, xkra la shabat atau yg istmwa :)
sabar dalm melalui ujian yg di beri :)

~didiey~ said...

la nape????? sabar k..ujian tu semua jadikan kita kuat.doa yg tebaik utk dia & insyaALLAH 1 hari nnt,korang akan bersatu semula :)

Sya Chot .. said...

@Reiko Masashi Yup btl,tu sya xnafikan..sbb tu sya sabar jer..apa pun yg berlaku sya redha..:) even sedih,sya tetap kena tabah jga..thnk dear :)

Sya Chot .. said...

@~didiey~ Amin..mudah-mudahan..thnk sys..




 

Copyright by Syaqira Ahmad © 2012 |Best View: Google Chrome