January 1, 2013

Langkah Permulaan 2013

 Setiap Apa yang Allah aturkan, Itulah yang Terbaik. Xsemestinya,apa yang kita rasa terbaik,itu terbaik buat kte,brngkali itu buruk sebenarya.(: Jalan Allah tu yang terbaik,Aturan Allah yang paling sempurna..


2012 melabuhkan tirai,2013 membuka jendela..Semoga tahun 2013 ni memberi berjuta pengalaman manis,kenangan terindah dalam hidup kita..Insya Allah,Amin.. Kalau 2012 ni kita banyak leka dgn duniawi hingga terabai amalan untuk bekalan ke akhirat, jadikan tahun 2013 ni sebagai langkah permulaan.



Terlalu banyak azam yang sya tanamkan pada tahun 2013 ni,dan salah satunya Jadikanla sya manusia yang bersyukur atas Takdir Allah, dan biarkan sya merasai manisnya jalan yang telah Allah Aturkan..Niat nak berubah untuk menjadi wanita solehah,sentiasa sya pegang,Berubah kearah kebaikan sedikit demi sedikit lebih baik, Dari langsung xpernah berubah untuk kearah tersebut..kan?


 Setiap kata yg lahir dari kita,Mreka boleh nilai,sama ada anda bodoh ataupun bijak.Sepandai2 manusia,Manusia yg bijak mengawal tutur katanya..


Tak kisahla Tahun Islam ke,Tahun Baru ke,Tiap bulan ke,Tiap minggu ke, kalau niat azam tu baik,Bila2 je kita boleh berazam,& ubah diri kita.Jadi,xsalah kalau tahun baru ni,kita azam nak berubah jadi yang lebih baik..Niat pun dapat pahala taw..

Selamat Tahun Baru 2013,moga-moga apa yang telah kalian azam kan,dipermudahkan segalanya untuk ditunaikan..Niat baik,pasti dibalas dengan Berlipat ganda kebaikkanya..Moga tahun 2013 ini,lebih bgus,lebih bnyak kejyaan dan lebih byk kenangan manis menemani perjalanan hidup kita. Amin.


38 comments:

AmySyahiera Malik said...

semoga tahun 2013 lebih baik dari 2012 . jom same same kite berhijrah ke jalan Allah sedikit demi sedikit . tak perlu nak push diri ubah semua nya . slow slow je . mudah mudahan dipermudahkan :)

#selamat tahun baru kak :D

Sya Chot .. said...

Amin..memang tu azam sys..berubah sedikit demi sedikit..Insya Allah,wanna be a good muslimah..:) Amin..

#thnk dear..:)

dEdEQ dE wIshEs said...

CANTIKKK LA CHOT NI .. :)

SELAMAT TAHUN BARU

Sya Chot .. said...

semua orang cantik,ciptaan-Nya semua cantik..:) sElamat tahun baru juga dear..:)

♥ Wina ♥ said...

selamat tahun baru 2013!

Sya Chot .. said...

selamat tahun baru 2013 juga dear..:)

Izara4eva™ said...

Selamat tahun baru dear. Smoga tahun ni lebih baik untuk kita ye :)

Michelle Hopell said...

happy new year dear :)

Sya Chot .. said...

Izara4eva™ : Insya Allah dear..mudah-mudahan la yer ara..amin..

Sya Chot .. said...

Michelle Hopell : thank dear..happy new year too..:)

alyn amalyn said...

niat yang baik In Sya Allah, Allah tunaikan...:D

Sya Chot .. said...

Insya Allah,mudah-mudahan..Amin..

Lissa LaLissa said...

In Shaa Allah~ ^^ selamat tahun baru~ ^^

Sya Chot .. said...

Insya Allah. Thank yar. :-)

nur syariza Natasya said...

insyaAllah..keep it up chot! ^^

Reiko Masashi said...

azam xplu tggu thn bru kan :)
good luck ^_^

~didiey~ said...

good luck chot :)
sama2 kita berubah ke arah kebaikan

Sya Chot .. said...

nur syariza Natasya : Insya Allah..u too dear :)

Sya Chot .. said...

Reiko Masashi : yup btl3..bila2 jer blh berazam..:)good luck too dear..:) thnk..

Sya Chot .. said...

sys ~didiey~ : Insya Allah..mudah-mudahan..Amin..:)

hnahdy said...

selamat tahun baru :)

Sya Chot .. said...

selamat tahun baru sayang..:)

kopi pasta said...

boleh sudah utk memasang azam 2013 utk berkahwin ni...amin :)

Sya Chot .. said...

hehehe,hamboi2 awal lgi..anda dulu la..:P

inasazali said...

selamat thn baru chot :)

Sya Chot .. said...

Thank. Selamat tahun bru juga :-)

Cik Tanpa Nama said...

choooppp2 mcm kenal la lokasi untuk gmbr pertama tu..kt melaka ke?huhu btw, selamattahun baru :)

Sya Chot .. said...

tak laa,kt singapura..bulan 11 tu pergi..hehe..selamat tahun baru juga..he :)

aku HaniAsyira said...

moga tahun 2013 akan lebih menarik dan banyak barakah nya kan.. =)

.::: Princess MOMOY :::. said...

selamat tahun baru dear chot
semoga apa yg dicita2 kn akan tercapai
Amin~

Sya Chot .. said...

aku HaniAsyira : Insya Allah..mudah-mudahan..Amin :)

Sya Chot .. said...

.::: Princess MOMOY :::. : thnk momoi.Insya Allah..amin..

Nurul Husna Mohd Hassan said...

hepi new year dik :)

p/s : a ah akak dulu belajar kat psp :) adik kena datang kalau akak kawen tau ;)

Sya Chot .. said...

hehe..thnk kak..happy new year gak..hee

Cikgu Ma said...

azam tahun ni nk jadi puan..hehe

Sya Chot .. said...

woww..hehe nanti jmput chot..hee

Secrets of A Teenage Girl said...

yana sokong semua yg sya tulis ni..hehe..

Happy belated new year sya.. lmbt sikit wish.. sorry. hehe.

di tahun baru ni, jom kita cipta lg byk kenangan indah.... (><)

Sya Chot .. said...

@Secrets of A Teenage Girl Hehe,thnk yer..happy new too yana..:) Insya Allah,kalau boleh akan cipta berjuta kngn manis..Amin..:)




 

Copyright by Syaqira Ahmad © 2012 |Best View: Google Chrome