January 5, 2013

kekasih Biasa VS kekasih Sejati ...


Tergerak untuk bercerita dan berkongsi pasal tip cinta dalam blog sya ni..*First time ok..haha Dan ini retyping dari majalah dara.com..First buku yg sya beli,lepas tu tak beli lagi..hahaha..Prefer majalah REMAJA,lagi layann..ok stop muqadimmah,jom baca..

KEKASIH BIASA : Selalu ingat senyum pada wajah kamu.
  KEKASIH SEJATI : Selalu ingat senyum dan tangis pada wajah kamu.


KEKASIH BIASA : Setiap detik selalu menunggu panggilan darimu.
  KEKASIH SEJATI : setiap detik akan cuba selalu menghubungi kamu.


KEKASIH BIASA :  Akan membawa makanan yang enak-enak.
  KEKASIH SEJATI : Akan menyediakan makanan yang kamu suka.


KEKASIH BIASA : Tidak suka kamu menghubunginya ketika dia sedang tidur.
  KEKASIH SEJATI : Tidak kisah bila-bila, asalkan kamu menghubunginya.


KEKASIH BIASA : Selalu mendoakan kebahagiaan kamu.
  KEKASIH SEJATI : Selalu berusaha memberi kamu kebahagiaan.


KEKASIH BIASA : Mengharap kamu berubah demi dia.
  KEKASIH SEJATI : Dia sanggup berubah untuk kamu.


KEKASIH BIASA : Selalu memikirkan sebab perpisahan.
  KEKASIH SEJATI : Tidak sanggup berpisah dengan kamu.


KEKASIH BIASA : Melihat semua yang telah dia korbankan untuk kamu.
  KEKASIH SEJATI : Melihat semua yang telah kamu korbankan untuknya.


KEKASIH BIASA : Berfikir bahawa pertengkaran adalah pengakhiran buat segalanya.
  KEKASIH SEJATI : Berfikir,jika tidak pernah bertengkar, itu bukan disebut cinta sejati.


KEKASIH BIASA : Selalu menyatakan kamulah yang di impikan selama ini.
  KEKASIH SEJATI : Akan sentiasa berhati-hati dalam berjanji kerana dia tidak ingin kamu kecewa.


KEKASIH BIASA : Selalu bertanya mengapa kamu selalu membuatnya sedih ?
  KEKASIH SEJATI : Selalu bertanya pada diri sendiri apa yang membuatkan kamu sedih ?


KEKASIH BIASA : Ingin kamu di samping menemani dia selamanya.
  KEKASIH SEJATI : Sentiasa mengharapkan dapat mendampingi kamu selamanya

Tambahan :


 Kekasih  yang sejati,adalah kekasih yang mampu membuktikan rasa cintanya dengan perbuatan,bukan hanya dengan ungkapan..Dan menyegerakan serta berusaha untuk memenuhi impian kekasihnya itu..Bukan mengelak dengan beribu alasan serta menangguh-nangguh,Tetapi berusaha..Sebenarnya,Tiada apa yang mustahil dalam dunia ni ..Percayalah..PEACE !


Kekasih Anda bagaimana? Sya Mengharapkan bakal suami sya nanti,tergolong dalam kategori kekasih sejati.Amin

28 comments:

Iylla Hanie said...

Waa .. Sweetnya kekasih sejati ..
Hope Hanie dapat ler kekasih sejati :) Amin ..

neesa_jun said...

i like this very much!

Nazmin Nazifa said...

Bg In,kekasih sejati adalah kekasih yang cuba melindungi seseorang itu dan membimbingnya ke jalan yang benar serta terhindar dari murka Allah ^o^,

Sya Chot .. said...

@Nazmin Nazifa Yup tu betul la sangat tu..Mudah-mudahan ketemu laki yg sebegitu..amin..:)

Sya Chot .. said...

@neesa_jun I like too..hahah :)

Sya Chot .. said...

@Iylla Hanie kan?? :) Insya Allah,pasti akan ketemu satu hari nanti..:)

~didiey~ said...

sis dah jumpa ke ek??? haha!!!!
kalau si gulahati baca komen ni, konpem dia mrh..haha!

sis suka majalah Nur. dara.com xigt pernah beli ke x..remaja xpernah kowt.

miss niedNied said...

auwww shuweet lahh kekasih sejati. :)
sha,awk mmg da dpt da pun bakal suami kekasih sejati ;) ~yeayyy :D

Sya Chot .. said...

@~didiey~ sys dah jmpe la tu..yela,dah nkkawen pun nanti kan..hehe jangan bg dia baca kmn sys ni..hahaha

#Dara ni,sekali jer beli,cz masa tu mjlh remaja xde,bsn duk dlm bas lama sgt nk blik pulau pinang,tu beli jer dara..hee..Remaja dah 2 tahun bersama sya..pnuh almari..hee

Sya Chot .. said...

@miss niedNied sweet kn?? hehe tu laa.. yeke sya dah dpt?? ke sya yg tak sedar? hehe xtahu laa~~ no komen~~ hahaha :D

Nurhanisah (Anis Artslife) said...

heheh..mana dapat info ni??..xpernah jumpa la pula...hehe..thanks share2... :)

Sya Chot .. said...

@Nurhanisah (Anis Artslife)kan dkt ats dh tls,retyping dr mjalh dara.com. He ok2.

miss niedNied said...

@Sya Chot .. sha for sure ur wedding nnti jemput sy oke! hehe

Sya Chot .. said...

@miss niedNied kamu kena tunggu 6,7 tahun lagi ok..:) msti jmpt laa..hee

Reiko Masashi said...

Alhamdulillah dh jmpa kekasih sjati tu ^___^

Sya Chot .. said...

@Reiko Masashialhamdulilah. Mga bhgia ye.amin

Chic Na said...

sedang mencari kekasih sejati tu. hihi..

Sya Chot .. said...

@Chic Napasti akan jumpa nanti.amin ;-)

Secrets of A Teenage Girl said...

yana dh jumpa seseorg, tp harap2 dialah kekasih sejati yana..huhuh..

Ƞurul Ƨyafiqah said...

Belum tiba masanya nak berkekasih. Hahah :p

Cikgu Ma said...

tak ada kekasih...hehe

AmySyahiera Malik said...

wahh wahh ! best nye , nice sharing . haha

Sya Chot .. said...

@Secrets of A Teenage Girl Insya Allah yana,yakin dia jodohMu,Insya Allah,Allah akan bantu permudahkan urusanmu..Sama2 kte berubah untuk bawa hubungan tu kearah kebaikkan..amin :)

Sya Chot .. said...

@Ƞurul Ƨyafiqah Masa adik belajar..hehe dah hbs blaja baru cri :P

Sya Chot .. said...

@Cikgu Ma Ohh yeah?? :) hee nanti akan temui nanti..:)

Sya Chot .. said...

@AmySyahiera Malik retyping jer dik..heheh..thnk :)

Elie Lily said...

Kekasih yang baik adalah mereka yang sanggup menerima baik dan buruk pasangannya selain mampu menjaga setiap sudut pasangannya termasuk menghormati diri dan keluarga masing2, ya kan? :)

Sya Chot .. said...

@Elie Lily Yup !!betul3..setuju sangat..:)




 

Copyright by Syaqira Ahmad © 2012 |Best View: Google Chrome