June 24, 2011

Kau Yang Bernama Sahabat Sejati

Hello reader..nk share story about SAHABAT. apa korang tahu tentang sahabat ye?yup sahabat..xkisah la yg lelaki ke,perempuan ke mesti ada sahabat mahupun kawan kan?tp nak jumpe sahabat yg sejati tu mungkin belum tntu pasti.sya terpanggil untuk bercakap tentang shbt,sebab waktu sekarang ni tgh cemburu dekat seseorng ni.cewaahh,so sya pun nk wat entry tentang apa yg dikatakan sahabat sejati.terbaik x?entry ni untuk awak aw..awak a.k.a adalah..:P

sya ni ssh nak cayakan orang lebih-lebih lagi PEREMPUAN,seyes agak ssh nk caya kata2 perempuan,bukan apa perempuan ni dalamnya lain,luarnya lain.dalamnya kotor,luarnya indah.pandai bermuka2,sebab tu sya lebih ramai kawan lelaki berbanding perempuan.seyes..sebab senang cte lelaki ni susah nak jadi HIPOKRIT,but tak semua perempuan sya tak percaya k..sape yg mendapat kepercayaan sya tu,hrp anda hargaila,sebab anda thu sya ni gimana orgnya..

selama sya hidup sya pun mempunyai sahabt sejati,dan sya paling mempercayainya,insan tersebut adalah perempuan.dye xsama mcm perempuan lain,hdpnya penuh degn bersederhana shja.dye TAK PERNAH sakitkan hati sya,dye sgt penyabar dan pndai menjaga tutr kata,bertuah jika insan bernama lelaki memiliknya.sya juga punya seorang sahabat lelaki yg sangat memahami,spe?better sya yg mengetahuinya,sbb xnk insan lelaki len makan hati plak *ayat nk hot je orng xthu kwjdn dia dlm life sya,tp seyes dye mmg memahami.sya xthu,tiap kali sya sedih dye akan dapat rasa,tiap kali sya ngs,dye pasti akan mengetahui,tiap kali sya punya masalah,dye juga turut memikirkanya.mungkin btl orng kata chmstry penting dlm sesebuah hbgn..hbgn sya dgn dye tdk lbh dari seorang kawan,kerana hati ini telah terpatri pada insan lelaki yg satu.bg sya sahabat dan buah hati merupakan satu elemen yang berbeza.

sya bertuah kerana hdp sya dikurniakan teman2 yg selalu berada disamping sya,mungkin sbb sya ni peramah kut:P,sya juga bersyukur kerana En buah hati memahami,dan rasanya tak pernh cemburu KUT sya ada kawan lelaki,sbbnya,dye pun ada kawan perempuan yg lbh hot dari sya oo..seyes tak tipu.terima kenyataan ni,jd sbb tu,sya xpernh nk ambik port or halng dye berkawan dengan insan berlawan jantina dgn dirinya,sbb dye pun tak pernh hlng untuk sya mempunyai sahbt sejati bernama lelaki..kalau blh sya xnk wjd pun dlm diri ni istilah cemburu,sbb sya tahu ramai yg nak tgk sya jth,kecewa,kecundang,tp maaf,ni sya,SYAQIRA LIYANA BINTI AHMAD GHAZALI,sya akn pertahankn hak sya sebagai diri sya.xkisahla pape pun,paling penting keluarga sya,sya snggp wat apa shja untuk perthnkn keluarga sya.


SUMBER KEKUATANKU

Di saat kamu ingin melepaskan seseorang, ingatlah pada saat kamu ingin mendapatkannya
Di saat kamu mulai tidak mencintainya, ingatlah saat pertama kamu jatuh cinta padanya
Di saat kamu mulai bosan dengannya, ingatlah selalu saat terindah bersamanya
Di saat kamu ingin menduakannya, ingatlah bahwa dia selalu setia kepadamu
Di saat kamu ingin membohonginya, ingatlah dia telah jujur kepadamu
Maka kamu akan merasakan arti dia untukmu
Jangan sampai di saat dia sudah tidak lagi di sisimu, kamu baru menyadari semua arti dirinya untukmu

"Jika kamu tidak memiliki apa yang kamu sukai, maka sukailah apa yang kamu miliki saat ini"

No comments:




 

Copyright by Syaqira Ahmad © 2012 |Best View: Google Chrome