May 27, 2011

Cerita Cinta Realiti


Salam reader..
sya nk kongsi cerita pasal ksh cinta sorang kawan sya.dye sahabat sejati sya,dari sekolah menengah sampai la skunk.walaupun jarang contact xcm skolah mngh dulu,but pershbtn tu ttp akn terskn smpai ble2,insya allah..keadaan dye berbeza dgn skunk..yela dulu masa sekolah menengah mana dye tahu bab pasal cinta cintun ni..kteorng skema ok..!dye ni bek,ngn laki mmg xcmpur,lps dye dah msk f6 baru la reti tgr lelaki..ok..mean sift ingin memiliki tu dah hdr.dah besar.xsalah ok.:)

ok,dalam diam dye menyukai seorang lelaki,lelaki yg pernh kteorna g xsuka,kerana sombong dgn kaum hawa tp syg lelaki tu ego tinggi..tp sya tak nafikan la,laki tu mmg seorang yg kuat beragama,dye pernh brthu,boy tu kata,xnk bercinta masa ni,dye nk berkhawin baru bercinta..woww..bertuahnya dia..pernh 1 ari,air mata kawan sya ni keluar disebabkan masuk habuk,n masa tu dyeorng blik dari sekolah,laki tersebut hulurkan sapu tangan..Ya Allah,kalau sya ada masa tu,maw sya menangis..dan paling sya xblh lupa,ble tbe hari jadi lelaki ni,kawan sya ni hadiahkan songkok,sejadah dan al-quran..sya rasa tu la perkara pling sya ingt sekali,waktu kwn berthu sya..lelaki tu pula membalas dengan sepasang telekung dan sejadah..perhhhh..dah mcm drama melayu,tp ni bukan rekaan,tp betul2 berlaku..xsangka,dari xsuke bertukar sayang..

lepas perginya lelaki tersebut,ada seorang lelaki datang kepada dirinya.sya respect laki tersebut,kerana terlalu setia..Ya Allah bertuahnya.dah setahun menanti hati kwn sya ni,tp syg kawan sya xblh terima.cz snggup menunggu lelaki tersbut,wlpn lakiyg ingn dimiliki tersebut mkin lama,mkin menjauh n terus memendam perasaan.kwn sya hnya anggp lelaki baru yg hadr ni sbg seorang kawn.dye beruntung..tiap2 buln laki tu snggup plng dari ums-seremban,semata2 nk berjumpa kwn sya.pling wat sya tumpng bhgia,saat mereka kluar bersama,dalam hujan mereka dalm kereta pergi ke kuala lumpur,ble tiba waktu solat,mereka singgh di masjid,dan menunaikan solat.lelaki tersebut menjadi imam buat kawn sya.Ya Allah,bhgianya hdup..

Ble thu cte ni,sya thu,bhwa cinta tu indah..wlpn ia datang dari sblh pihak.xkisahlah hnya bertepuk sebelah tangan shaja.sya juga tau,lelaki yg baik untuk perempuan yg baik..yup,kawan sya mmg seorang yg baik..masa sekolah mngh dye seorang kwn yg penyabar dan selalu menjd pendengar setia..setia jga ok..dan pling pntg lgsng xbermain mata dgn lelaki..sbb tu,sgla perbuatannya dibls dengan lelaki yg hampir sempurna..btw terima kasih dear..awak ckp,kan bgs kalau jd mcm sya..kwnku,anda blh dpt lbh dari sy..sy bhgia,kamu pun blh rasa lbh bhgia dari apa yg anda nmpk dari sy.awak doakn sy,sy selalu doakan awak shbt.

Pada sya,sya tahu cinta tu indah,dan xselalunya indah.sekali cinta tu hadir dalam diri sya,sya akn hargai rasa tu,sya akan hadirkan rasa bhgia tu..Alhamdulillah sya bersyukur dengan apa yg sya ada,sya bersyukur dgn lelaki yg hadir dalam hidup ni..terima kasih bhgiakan saya juga.Awak bukan lelaki sempurna,kerana itulah saya mencintaimu dan menerima dirimu.sya nk jd pelengkap kesempurnaan awak itu..:)awak,sakit awak tu kena cepat sembuh ok,kalau x,lagi sekali sya suh umi n ayh p teluk intan lawat awak..nak?hee..xde nk bthu kt awak,p direct je..amacm?bran x?haha.:P,awak xsusahkn keluarga saya pun,yg penting kshtn awak tu,awak kena jaga..terima kasih cinta..:)

3 comments:

dekcik said...

sangat2 indah :)

Hanya diriku said...

hhuhuhu..trharu sgt..beruntungny sahabat k.sya 2...^_^

chot ok..! said...

dekcik:tahu xpe..akak harap,bkllaki akak nanti,blh mengimamkan akak..amin

tika:tahu xpe,akak hrp ida,tika,akak juga la dapt kbhgiaan mcm tu juga..:)




 

Copyright by Syaqira Ahmad © 2012 |Best View: Google Chrome