April 20, 2011

wanita..anda semua indah.


lama rasanya tak meluahkn kata2 dlm bntuk tulisan.
ari ni tergrk hati nk menaip.
tbe2 sya rasa mcm nk ckp pasal
wanita cantik vs wanita biasa.
npe erk?cz sya rasa byk sangat wanita diluar sana bongkak,angkuh dgn apa yg ada pada diri mereka.
memandang rendah pada manusia yg lain.
bukn sya nk ckp sya ni bgs sgt,bek sangat,tp dlm pada masa yg sama sya menaip ni,
sya muhasabah diri sya juga.
nk tgk muka sya?ok..

sya dlm ketegori wanita biasa

erm,2 gmbr tu gmbr yg dh kemas2 cz nk kuar.
gmbr tgh tu mmg kuar,tp tnpa secalit make up,or what ever dimuka..
so anda sendri blh menilai..sya wnita biasa..
erm sya nk ckp kt sini,
kadang2 orng cntik ramai orng benci berbndng wnta biasa.
thu x sbb apa?kdang2 mnusia ni luar cantik,dalm buruk
ada gak yg biasa diluar,cantik didalam,
ada yg cantik diluar,cantik didalam
dan buruk diluar,buruk juga didalam.
so kte dlm ktegori mna?pk2 kn la.
erm sya cume nk luahkan disini,biarla kte ni dlm kategri wanita biasa,
xsecantik model2 diluar sna..tp pda pndgn orng lain kte wanita yg luar biasa.
thu npe sya ckp mcm ni?orang akn ingt jasa baik kte,dri ingt rupa paras cantik kte..
wanita mana xske cantik kn?semua suka xterkecuali diri sya..
TAPI sya beryukur dengan rupa paras sya,cz xde cacat celanya..
mean xde la buta ke,hidung xde ke,mulut bisu ke..
jerawat 2 kdng2 tmbul gak,sya xtpu,cz gtl..hee
sya bukn nk rendhkn sesiapa,tp cube kte pk.
kte sbg mnusia perlu beryukr dgn apa yg kte ada.tnm dlm diri kte juga hbt mcm orng luar sana..
bg sya,cntik ke,hodoh ke,biasa2 pada pndgn orng lain,
pada diri sya,sya tetap menilai kebaikkan orang tu shja..bg sya luaran orng semua cantik belaka.
cz tuhan dah sememangnya ciptakan manusia seindah rupa.
kte je yg xthu nk mnghrgainya bgaimana..
so pada sya,
"lbh baik kte melihat kebaikkan orang,
dari melihat keburukkan orang tersebut.."

jdi baik dalm berkwan,berpasangan,berkasih sayang or apa shaja la..
"lbh baik menilai dari segi dalaman,dripda segi luaran.."
kecantikkan luaran xkan kekal selama2nya,
tetapi kecantikkan dalaman dapat melahirkan kecantikkan diluar selma2nya..
waallahualam.
sya juga manusia lemah,sya juga xterlepas dari melakukan kesalahn.
jdi renung2kan..
wasalam

10 comments:

Anonymous said...

make up is not good for skin.. minum air byk lg bgus...btul x dak comel...??

Eyka Atma said...

betoi tu beb .. aku sokong!
err.. aku dlm kategori mne ? aku dok rs mcm aku dlm ketegori tak dk rupa lagsung.. huhu

chot ok..! said...

anonymous a.k.a my lovely frend SHAHRIN..sya thu anda..cz ayt ni pernh anda ckp pada sya..ye la rin,tahu la kulit rin tu bersih gila,lembut,mcm nk usap2 bg penampaq..haha..cz cml sgt..:p

chot ok..! said...

eyka:
anda dalam ketegori wanita yg mmpunyai rupa paras la..
mana plak xde rupa,kalau xde rupa xde tuttt nk de..ahahaha:)

Eyka Atma said...

tak de pon ! merepek je lah... semua tue tinggal kenangan je........haha

chot ok..! said...

eceh3..
hang ni cpt pus asa la ika

Anonymous said...

ish3~~ x bek tu....x syg kwn le tu..hahahah

chot ok..! said...

rin:sbb syg la sya wat cm tu..
hahahah

Anonymous said...

ceyt~~~ pas nie make up tebal2 aw...bru cntik..hahahah

chot ok..! said...

sya xsuke cantik,sya suke jd comel je..
cz sya pun ada lesung pipi cm awak,tp xsedalam awak..wat pe nk cantik luar dear,bek cntik didalm ye x?:)




 

Copyright by Syaqira Ahmad © 2012 |Best View: Google Chrome