April 5, 2011

Khas Buat Dirinya



Hari ni tidak thu kenapa,sya lbh banyak berdiam dari berkata2,muka nmpk xde mood,tp sebaliknya mood ok je..tiada spe pun cari mslh dgn sya.sya bukan permpuan yang ske meluahkan dengan tutur kata,sya lbh suka meluahkn melalui penulisan,dan insan yg sya miliki mengetahuinya..mungkin kerana sya ingt awk,sya wat entry ni kut.ketahuilah,sya selalu mendoakan awak sihat sepenuhnya.sya thu,derita mana diri awak,sya turut merasakan juga.sya xpernh minta lbh dri diri awak,cukuplah awak yg sekarang ini.sya cuma hrp kamu cpt smbuh,moga liku2 perjalanan hidupmu secerah mentari yang menyinar.Awak,sya tak pernh bermain dengan perasaan sya,walaupun sya jauh dari diri awak,tp itu bukn penghlng untuk sya terus setia, jujur dengan diri awak. Sya nk kamu tahu,pada sya,awak lngsng tiada cacat celanya..kamu terbaik !!

Saya bertuah punya kamu,kerana kamu seorang yang memahami,
(Bila sya skit,awak slalu suruh sya makan ubat,ble sya pnt n xde mood,awak slalu faham keadaan sya masa itu,dan kdng kala,pnt mata awk,cz kena baca mail yg pnjg lbr dri sya masa sya mluahkn perasaan)

Saya bertuah punya kamu cz kamu slalu meredakan pergaduhan kte
(Ingt lgi x,kte pernh gdh besr,frst tme kte gdh bsr kn?masa tu mulut,n kata2 awak xpernh lekang dari kata maaf,awak buat sya nk mngs aw..:))

Saya bertuah punya kamu,kerana kamu sabar dengan sikap saya
(Ble sya xde mod,n wat muka ngn awak,awak slalu sbr je ngn sya,xpernh pun dgr awak mara sya)

Saya bertuah punya kamu kerana kamu tak pernh mengongkong hidup saya
(Wlpn sya ramai kwn lelki,tp kmu xprnh pun nk konkong,mara2,or ungkd2 kte sya rmai kwn lelaki,cz rasanya kamu thu,hati sya xmudah rapuh)

Saya bertuah punya kamu kerana kamu bukan lelaki yang kuat cemburu
(Awak cmburu syg,awak xpernh pun kuat cmburu,buktinya ble sya kuar ngn boy len B’SAMA 2 kwn sya,awak ckp,kamu cmburu sya kuar ngn dye,cz kamu xbuat.ske sgt pengakuan tu dri awak aw)

Saya bertuah punya kamu kerana kamu HENSEM,MANIS.ckplah pada pndgn mata saya
(Awak ensem,awak mnis dimata Syaqira Liyana Binti Ahmad Ghazali,cz mole tepi bibir awak,lbh2 lagi ble awak snyum..perhh runtuh hati ni..tergoda)

Saya bertuah punya kamu kerna kamu tidak merokok
(Awak xmerokok,dan awak merupkn slh 1 ciri lelaki idmn parent sya,n idamn sya juga..)

Saya bertuah punya kamu kerana kamu pandai ambil hati saya
(Jujur,hati cair ble awak tnya,apa slh saya pda awak?..hee,pndai sungguh kamu pncing hati ni erk.ops kantoi)

Saya bertuah sebabnya kamu tak pakai rantai besi..saya xske,cm zmn laki skrng,ske sgt pakai rantai.
(Sya xberapa ske laki yg pakai rantai besi dileher,awak xpernh thu ni kn?so sya hrgai sikap awak yg xpkai bnda tu..euuww..)

Saya bertuah punya kamu kerana kenal orang berpelajaran mcm kamu
(Awak thu,awak ni pembakar smgt sya,untuk trus maju,dalam mencapai cita2 dan impian sya,cmburu ble awak ckp nk wat fast track..tp,sya always sokong awak)

Saya bertuah punya kamu kerana kenal awak orang yg tahu selok belok agama
(Byk bnda yg awak ajar sy pasal agama ini,awak je xperasan,tp dri kata2 awak,byk buat syA terfikir,kedilnya diri sya berbanding awak)

Saya bertuah punya kamu kerana anda boleh membimbing sya
(Awak slalu kata pada sya,slalu doakan hbgn kte ye syg.trme kash awak,dn awak pernh ckp pada sya “jom smbhyng sama2".ingt g x?Allahu Akbar :))

Saya bertuah punya kamu kerana anda selalu dendangkn tlnga sy dengan lagu2 (nasyid)
(Ni la lagu yg always akan ada dalam ingtn sya,dan msh terngiang2 lagi suara awak dendangkan lagu “Permata Yang Dicari)

Saya bertuah punya kamu kerana anda seorang yg bertanggungjawab
(Tahu kenpa?sbb pada 2.4,kmu g selayang kn,sbb ada hal,then blik sabk bernam jmpe parent,dah tu blik perak pada ahd pgi.awak,kalu sya ada sblh kmu,mhu shja sya katakn,sya hargai pngrbanan kmu pada kluarga)

Saya bertuah punya kamu kenal anda yang berpegang pada janji
(Sya percya pada kata2 awak,dan awak pernh kata,kalau awak dah lafazkn sesuatu tu,awak akan pegang kata2 awak,awak setia,sbb tu wlpn kte jauh,hbgn kte still berjln lancar)

Saya bertuah punya kamu kerana anda seorang yang kelakar kadang kala romantik
(Sya suka bila gatal kamu mula,hee,kadng2 msj anda,berulang2 kali sya baca n hayati.)

Saya bertuah awak,bertuah kerana memiliki diri awak,dan awak ketahui,Tiada dua hati saya,hnya satu,dan awaklah salah 1 dari hati saya itu..:).kalau blh byk lagi yg sya nk luahkan.,kamu thu?sya berjiwa penyayng & kala2 romantik..mungkin kamu yg xsdr kut.msk ni,dah brpe kali sya ulang ayt ni “kurang lebih,buruk baik,kamu tetap kamu,sya terima seadanya”

Sekian tulus dari sy Syaqira Liyana Binti Ahmad Ghazali

2 comments:

Anonymous said...

wow..i really amzed when i read this..
well,as far u happy with the love one..

-me-jumanbano-(recognize??)
take ur time to recognize me..
=)

chot ok..! said...

thnk jumand,rndu ngn ko..
hope fully over all ok..
:)




 

Copyright by Syaqira Ahmad © 2012 |Best View: Google Chrome