April 23, 2011

Kapel,Khawin..huhh


alohaa,meh sini,meh..
tbe2 rasa nk stry mory pasal
tima kapel?time kawin?
woww..tbe2 dpt crte ni ble smlm hang out wht my lovely fmly,
tbe2 tgk la masa lintas jalan parent sya pegang tgn..huhu..
n masa tu,ank dye ni yg serba byk menyakt ni,memulakn topik..
masa tu mcm2 bnda di comprekn kawin,kpel..
so serba sedikit idea datang untuk sya meluahkan kt sini..:)

*masa kapel,pengang tgn bagai nk rak,mcm psgn korang tu nk lari jauh
#masa kawin,isitilah "gengamlah erat tanganku" tu dah xde

*masa kapel dulu,trn kereta dibukakn pintu,naik moto dipakaikan helmet
#masa kawin,buka pintu kereta,jgn haraplah,nk pakaikan helmet kt kepala?tah2 dihayungnya helmet tu atas kepala pasangan adalah

*masa kapel,makan cover gila r..yg pompuan konon2 xhbs mkn,yg laki konon2 la mkn dgn pnh sopan
#masa kawin,yg pompuan makan bertambh2,yg lelaki makan punyalah gila gelojoh.haha

*masa kapel,tiap2 buln diberikan hadiah,kalau yg xde duit tu snggp berlpr semta2 nk beli hdiah,kalau psgn mrjuk,lgi la sanggup mengemis semata2 nk pujuk pujaan hati..fuisshh
#masa kawen,jgn kn tiap bulan nk bg hdiah,silap2, buln klhrn psgn pun xingt lngsng..kalau mrjuk jgn hrpkn nk bg hdiah pujuk,jgn nk ckp kata pujuk,tah2 psgn siap ckp ko nk merjuk ke,ko nk aku kluar umh..hebtnya..!!

*masa kapel,dulu kentut berthn,sampai mengigil2..smta2 nk cvr punya psl
#masa kawin,istilah tahan kentut tu xwujud langsung..men lepas je..aiyyoo*copy ayt umi n ayh..:P

*masa kapel,alahaii slalu sangat jalan2 keluar,shopping sama2,makan sama2,BAJU pun kaler sama
#masa kawen,awatla malang sangat dpt psgn yg kaki duk rumah..ish,kesian aw psgn sorang2

ok kesimpulannya,byk gila kt dunia ni,manusia hipokrit..
*mean masa bercinta "ANDAI DIBERIKAN EMAS PERMATA,KU PILIH SENYUMANMU,ANDAIKU PUNYAI MAHLIGAI INDAH,KU HADIAHKN UNTUKMU,DALAM BERJUTA BINTANG BERKELIPAN KAU BAGAIKAN KEJORA" sendiri pk n smbung la erk..
#masa kawen "AKU B0SAN DENGAN CINTAMU,AKU RASA BUANG MASA" fuhh berasap juga kalau aku dengar

Ya Allah,aku hambamu yang lemah,aku memohon semoga perjalanan hidupku membawa sejuta erti kebahagiaan,aku juga memohon seandainya ditakdirkan seorang lelaki yg ENGKAU hadirkan untuk mengisi ruang dalam hidupku kelak,aku mohon agar cintanya kepadda ENGKAU Ya Allah bertambah dan tidak berkurang,sama seperti cinta pasangan ku kepada diriku kelak..Ya allah sesungguhnya kepada Engkau aku memohon.hargailah insan yang bersamamu didunia HINGGA diakhirat sana..

P/S:JANGAN MENGHARAMKAN BENDA YANG HALAL,DAN JANGAN MENGHALALKAN PERKARA YANG HARAM..muhasabah diri sya,muhasab diri anda semua..wasalam..

4 comments:

Anonymous said...

betul3~~~!!!!!!!!!!!!

chot ok..! said...

rin la ni kn..:)..
semuanya btl..:)

Anonymous said...

sape rin..? awk salah org ni

chot ok..! said...

erk?haha




 

Copyright by Syaqira Ahmad © 2012 |Best View: Google Chrome