April 21, 2011

Insan Lelaki..


yeaahh follower sya dah 100+
walaupun bg korang,korang dan korang nombr ni terlalu kecil,
tp bg sya da ckp bersyukur cz ada gak yg sudi menjenguk blog sya yg x segah blog2 orang lain..terima kasih semua.
ok dah,ari ni tbe sya nk ckp pasal lelaki..
lelaki ye kekawan
knpe?
cz sya suka kaum lelaki la.hee
ok sya nk ckp kt sini,kdng2 lelaki ni ssh sangat nk phm ati wanita.
kalau wanita rasanya,lgi blh nk wat yg terbek untuk lelaki.
tak thu la kenpe,sekali wanita dah ungkpkan kata cinta,mengs sbb lelaki tersbt,
bermkna,ia btl2 lahr dri hati wanita tu..
lelaki?ssh kn nk liht mreka mngs sbb wanita?
ungkap kata cinta?lala~~ xtahu..kaum adam blh la menjwb ye.
tp ada gak bthu sya,
kalau lelaki tu mengs sbb wanita,tu membuktikan laki tu benar2 cinta wanita tersbt.
kalau lelaki tu berulang kali ungkpkan kata cinta,tu mmbuktikn lelaki tu benr2 cinta wanita tersebut,
kalau lelaki tu berkorban,mnghrgai,setia tu membuktikan lelaki tu benr2 cinta wanita tersebut..
agak2 wjd x lelaki yg btl2 knl erti cinta yg sebenr?baru2 ni sya ada dgr n terbaca,
lelaki dah kurang romantis dalm mendapingi wanita..
n tdk dinafikan mmg btl..cz laki ni hnya thu,tbur duit je kt wanita..
secara kasarnya,wanita xske lelaki lakukn bgtu..
sama mcm sya,kalau blh sya nk lelaki tu berikan sya perhatian,bukn wang bergunung ganang,,cz xbawa kemati pun..
lgi pun,hsl dri titik plh sya lbh berhrga dri mnghrp duit orng lain..bg sya la kn.
kalau blh sya nk kjyaan,kbhgiaan tu lhr dari diri sya sndri..
sya mencintai insan bernama lelaki juga,
sama seperti wanita normal diluar sana..
tetapi bukn bermksd sya beri hati sya untuk dimen2kan,di sakiti juga..:)
pape pun,life sya bhgia dgn kehdrn orng2 tersyg.
dah pnt melalut pnjg,sya akhri dgn wasalam..
semoga semua manusia dimuka bumi ini ceria2 dan bhgia selalu

4 comments:

Ar-Rasyid said...

Salam. bagus pandangan sya mengenai "lelaki". 1 Artikle yg benar2 menyentuh jiwa sseorang yg bergelar 'lelaki' jika dia membaca dengan hati yg ikhlas.
Sya, lelaki ni mempunyai 1 penyakit tau.bak kata orang iaitu 'prinsip'.prinsip itu ialah 'ego'. Dimana sseorang lelaki itu apabila berhadapan dgn wanita, dia akan mengawal ego dia tu.seperti mengawal 'macho'nya. Ego itu jugak akan luntur apabila seseorang lelaki itu brhadapan dgn wanita yg benar2 dia sayangi dan cintai.apabila ego lelaki itu sudah tidak disembunyikan lagi, dia akan menyerah seluruh jiwa dan raganya terhadap perempuan itu.dia sanggup berkorban demi perempuan kesayangannya itu.kadang-kadang si perempuan tidak memahami si lelaki itu,bahkan mengatakn pada lelaki tu 'perangainya seperti kebudak-budakan'.Jadi, kaum perempuan mestilah memahami situasi ini . .
(maaf,bahasa teruk skit sbb menulis pada waktu pagi.mata tgh mengantuk)

chot ok..! said...

syid:ye ke benar2 myntuh jiwa seorang lelaki..tu pun kalau lelaki2 diluar sne memahamila kn..mcm syid..:)..yup tdk dinafikn lelaki ni ego,ego sangat..sbb tu kdng2 pmpuan rasa mcm bermain tarik tali dgn lelaki yg dcntainya.kn?"apabila ego lelaki itu sudah tidak disembunyikan lagi, dia akan menyerah seluruh jiwa dan raganya terhadap perempuan itu.dia sanggup berkorban demi perempuan kesayangannya itu" sya ske ayt ni syid..tq syid..sya akn cube memahami lelaki yg bersama sya..selamanya sya akn cube bhgiakn dirinya..xkiralah kawan,mahupun more then frnd..but yg spesel tu len la sikit kn..:)tq sesangat..

Ar-Rasyid said...

heheehe..1st for all, syid tersengih sendiri apabila baca balik comment syid nie.entah knapa, x sangka plak boleh terkeluar kata2 mcm nie :)
2nd- most welcome sya..

chot ok..! said...

hahaha..xpe la,i aprcte dear syid..:)
rjn gak jenguk kt blog sya erk syid ni..:)




 

Copyright by Syaqira Ahmad © 2012 |Best View: Google Chrome