February 6, 2011

travel to indonesia

Negara yang pernah ku kunjungi:
1.malaysia(14buah negeri selesai sudah)♥negeri sembilan,perak..terbaik
2.mekah
3.madinah
4.jordan
5.mesir
6.syria
7.thailand
8.indonesia

bila masanya aku nak g europe,perancis,german plak?haha..
dalam perancangan untuk masa hadapan..haha
ni untuk tatapan kalian semua..

ni merupakan gambar yang dapat aku tunjukkan..
dalam bg aku,
bg ak ni merupakan gambar yg menarik perhatian ku,so ak share kn dlm my lovely bloggy..hurmm
nk tunjuk semua parah la plak,lbh 600 keping semuanya..
pape pun bg aku,MALAYSIA d best dari indonesia..
5 hari 4 malam disana tiada yang indah pun bg aku..
yg akan aku ingt waktu kt sane adalah:

1.maksuk toilet yg mcm tmpt anjing mmbuang dengan harga RM1..
kesimpulan:tdk berbaloi,toilet R&R FREE N TERBAIK lgi aw..

2.terkurung sebentar di toilet loby hotel tmpt aku mnginap
kesimpulan:huh,sabar je la.kalau setengah jam aku duk kt toilet 2,ak saman hotel 2.

3.kt restoren berlambak lauk dihidangkan
kesimpulan:wajib makan byk2 lauk,cz kte bayar travel tu..:)

4.aku xsuke air suam kt indonesia
kesimpulan:bgn pagi,tekak aku akan skit,n nk telan air liur terasa perit,n air dyeorang mcm air xmasak..sungguh..xtipu

5.style cara dyeorng jemur baju,letak atas rumput,landasan kereta api
kesimpulan:nampk bersepah,malaysia xde pun mcm 2..

6....hurmm byk lagi sebenarnya,tp malas la nk crte..pape pun,masa kt sana asyik teringt pada negara malaysia,makanan malaysia,AIR malaysia+orang malaysia..

walaupun kt sne ada sedikit kekurangan,ada jugak kelebihanya..
dekat sana penuh dengan tumbuhan yang segar..kt sne gak,susah hidup kalau orang xde kemahiran..
example:bertukang,mengukir kayu,mengayam,tenunan,n agro2 yg len..
yg xpernh kte jumpa pun,akan jumpa.contohnya keropok labu,keropok nangka..
sunggu memang sedap..xtpu..barang sane murah..so shopping mmg best la..
ni je la yg aku nmpk time kt indon..
byk jgk tmpt aku jejakkan..
pagar ruyung,bukit tinggi,paya kumboh,pandai sinkek(tenunan) n mcm2 g r..
smpai xlarat nk bthu,aku pun xpt nk ingt kesemua tmpt yg aku jejakkan 2..
so kesimpulan dari travel aku..tiadda yang lagi terbaik,dari negara kte sendiri.
so sayangi negara kita..yahuu...

No comments:




 

Copyright by Syaqira Ahmad © 2012 |Best View: Google Chrome