February 28, 2011

HATIKU..


lubuk hati,tiada siapa yg tahu


"sya xmahu terapung di air seorang diri,dan kamu pula tenggelam xtimbul2,sya harapkan kamu dan sya sama2 terapung dan pergi ke tepian."
fahamilah bait2 kata ni awak..

AWAK,
kamu tahu sya akan selalu menghubungi kamo(sms dan call) Bangun pagi, sya akan sms kamo sbb kamolah org pertama yang bermain di Fikiran sya kamu tahu sbb apa,sbb KAMU PENTING DALAM HIDUP SAYA

Sya juga peduli dan ingin tahu tentang kamo Setiap saat sya nk tahu apa yang kamo buat,apa kegemaran kamo, sihat ke x terlalu banyak soalan ingin di utarakan dengan kamo,tp sya pendamkan,cz sya thu msti kamu bz dan banyak benda penting kamu nk lakukan dan ambil peduli,tapi xpe sbbnyaSAYA CUBA MEMAHAHAMI KAMO

Sya kini umpama budak kecil. Setiap saat apa yang sya lakukan sya ingin sangat memberitahu kamo.Ingin memaklumkan apa yang sya buat,apa yang terjadi pada sya, kepada kamo,walaupun benda tu remeh.. sya ingin berkongsi kegembiraaan,dan kesedihan dgn kamo.Jgn terkejut jika kamo merupakan org pertama sya hubungi apabila mendapat berita gembira dan sebagainya walaupun tengah malam atau pagi buta.sbbnya SAYA SENTIASA INGAT PADA KAMU

Sya tidak lagi perlukan hiburan. Tak perlu menonton cerita lawak dan sebagainya utk ketawa mahupun tersenyum.. Hanya dgn membaca sms kamo,dan dengar suara kamo..sya mampu tersenyum lebar dan ketawa,sebabnya BAGI SAYA BAIT KATA KAMOLAH PERAWAT TIKA SAYA KESUNYIAAN

Kesalahan kamo mudah untuk sya maafkan. Kalau kamo terlupa janji atau kata2 kamo menyinggung hati sya,buat salah dan sebagainya.. sya akan jawab 'Tak apa'..sbbnya bg sya SUDAH CUKUP GEMBIRA KAMU BERADA DISISI SAYA


Sya nk awak selalu ada dengan sya,selalu memberi kata2 semangat pada sya,selalu ada tika sya keseorangn,selalu ada tika sya bersedih.kamo,sya teringin berkongsi cerita dan hidup sya dengan kamo,tp sy tkut awak akan kata sya ni menyusahkan kamu,membebankan kamu dengan semua ni.sya takut awak xblh trme diri sya yg 100% adalah sya.
sya bukan perempuan yang hipokrit,dan sya xblh nk jdi hipokrit dengan kamo.sya nk kamo terima diri sya seadanya.hargai kehadiran saya,bukan biarkan saya seorang diri.kamo sya kesunyiaan bila sya bersedih.sya kecewa bila sya ditimpa masalah.sya nk kamo la orang pertama yang peduli tentang sya,slalu bertnya pada sya apa yg berlaku,dan sya mahu kamo juga menjdi orang pertama yang memberi kata2 semangat kpda sya.sya perlukan seseorang yg sama2 membawa saya kearah kejayaan didunia dan diakhirat..bukan hnya untuk pertengahan jalan.fahamilah hati sy SYAQIRA LIYANA BINTI AHMAD GHAZALI..
sy xperlukan emas untuk hidup yang mewah,cukuplah bersederhana sahaja,
sy xperlukan janji2 manis,untuk membuat sy gembira,
sy xperlukan kata2 harapan,untuk melabuhkan sy pada angan2,
tapi saya perlukan kesetiaan,perhatian,kejujuran kamo..
teman sya pernah berkata pada sya

"mungkin dia akan nempak kehadiran sya,ble sya dah jauh pergi..dan masa tu dia akan sedar,sya sayang,cinta dan terima diri dia seadanya"

sekali lagi jika perjalanan hidup sya ni berhenti n putus ditengah jalan,sya xkan toleh lagi ke belakang.dan sya akan wat perjalan sya sendirian..sya xkn cari yg lain lepas 2,biar ia datang sendiri dalam hidup ni..hargailah insan berhati lembut ini..
Ya allah,kau kuatkan la hati hambamu ini menempuh hidup yang berliku2..kau hadiahkanla sejuta kesabaran dalam menepuh jalan hidup yang ku pilih ini.Jika dirinya bukan untukku ku mohon kepadamu Redhakan la hatiku ini dengan ketentuan-Mu.Ya Allah
Engkaulah tempat kubergantung harap dan Kuharap diriku sentiasa di bawah rahmat-Mu
Amin..

14 comments:

Ar-Rasyid said...

salam .
sabar lah sya.. mungkin ada sebab Allah letakkan perasaan sya jadi begini... sya cuba fikirkan balik..mungkin ada sebab yang positive..demi kebaikan sya...
InsyaAllah..kalau sya ada jodoh dengan si Dia..tak kemana..

chot ok..! said...

huhu..
xde la..hati je bermain dengan perasaan sendiri.
tiada pape pun:)
thnk dear..:)
rjn btl view blog sya.......:)

Anonymous said...

sabo je la...dia mgkin perlu kn mase...
insya ALLAH dye akn ok..
^_^

chot ok..! said...

sabar tu always ada dlm hati ni..
insya allah..thnk:)

Anonymous said...

welcme~~
try pjuk dye...ne tau dye da ok ker...

chot ok..! said...

dye xpandai ngajuk2 la..:)
dye ok je..n dye seorang yg bek:)

Anonymous said...

sape kte x pndai...sume org ley je ngajuk...
klu bek..nape dye wat sya gtu..??
jht btul dye tu...

chot ok..! said...

ishh xla..
dye baik la,mybe sya yg emo..
erm,spe erk kmo ni?
blh thu?

Anonymous said...

some one...
insya ALLAH dye ok tu...
but cian r kt sya...dye wat sya gtu...

chot ok..! said...

dye xwat pape la..
sya yg slh la..
:)
hee..trimas

Anonymous said...

yeker...pe yg sya wat smpi dye gtu...
nk tau ley??
if not, its ok..(",)

chot ok..! said...

pelik..
yg awak ni spe erk..
apa sya wat?
sya wat muka je..lalal~~

Anonymous said...

hehehe...
its ok...
bgus nyer wat muka...
tau la muka tu comel dak comel

chot ok..! said...

budak cml?
wahaha,cml la sangat..xde mkna..




 

Copyright by Syaqira Ahmad © 2012 |Best View: Google Chrome