October 30, 2010

Kebahgiaan Dalam Perpisahan

Tak perlu ucapkan sepatah kata
Kerna lantang terbaca dari muka
Kau dan daku sudah tiada
Keserasian di jiwa
Mungkin magisnya sudah hilang

Tak perlulah kita mencuba lagi
Betulkan kesilapan perhubungan ini
Bila setiap perbincangan
Menjadi perbalahan
Manakah agaknya cinta kasih


Chorus
Embun pun takkan mampu menyubur sekuntum
Bunga yang layu pada musim luruh
Yang dulunya mekar di sinar suria
Bila sudah kering pasti akan gugur

Seperti cinta kita yang jelas ternyata
Semakin lama oh semakin rekah
Menimbulkan tanya apa mungkin kita
Temu kebahagiaan dalam perpisahan

Usah titis air mata kau tangiskan
Ku dah cukup menampung selautan
Begitu lama ku pendam
Tapi hanya berdiam
Kerna cuba menafi realiti

Ulang Chorus

Seperti cinta kita yang jelas ternyata
Semakin lama oh semakin rekah
Menimbulkan tanya apa mungkin kita
Temu kebahagiaan dalam perpisahan

Kebahagiaan dalam perpisahan

Cukuplah Sampai Disini...Jangn Seksa Hati Sy Lagi..

sya xpernah minta pape pun dari awk.
tlng la lakukan ni untk sy.
ni je permintaan terkhir sy,
wak akn mkn hati,ble wak xlepaskn ni semua.
wak kena redha dengan semua ni.
dah kte xde jdh..
sy pun dah xmaw g..
xkisahla wak kte wak akn tunggu sy,
kalau sy ada penganti pun wk akn tunggu,
tapi bg sy,dan sy ykin,
kita cume merancang,tuhan yng tentukan.
knpe ble sy dah pergi,
baru wak sedar kewujudan sy?
baru wak nk hargai sy?
wak hnya menmbhkn beban dan seksa hati sy..
pernah wak phm?
wak tahu,btpa dalmnya rasa dlm hati sy ni untk wk,
xpernh ada ruang untuk lelaki lain,
tapi ble wak buat mcm ni pada sy,
tahap kesabaran sy mkin tipis,
rasa kesetian sy mkin hilang,
bhkn luka yg muncul,
hati sy sakit awak..
jujur sy hrpkn wak lelaki terkhir dengan sy,
tapi kalau mcm ni la yg berlaku,
sy rela xpunya lelaki..
sy xprnh tpu diri wak,sy xpernh nk main2kan hati awak,
sy jujur dengan wak..
tapi ble sy dah pergi,
npe msti wak tagih syg sy kembali?
cukup la muhammad fikri bin jamari..
jangan seksa hati syaqira liyana binti ahmad ghazali lagi..

bukan mudah hati sy nk buka balik untuk insan lain..
terima kasih pada kngn..

October 29, 2010

now tengah deman.
tapi time2 tengh demam ni,sya stil blh on9
n update yg lovely blogy..huhu..
ak nk cte,
walaupun ak hilang orng yg pernh ak syg,
tapi ak bersyukur cz dikurniakan 3 yg lain..
1 go 3 comes..huhu..
tamak la ko sya.
bukan tamak,tapi dyeorng slalu ada ble ak ada masalah..
ni tengah demam,hp asyik berbunyi je..
dah mkn ubt blm?
ok x ni?
jgn lupa mkn ubt..
ya allah sya hargai sangat diri dyeorng ni..
ada gak yg care tentg sya,
hargai sya..
syg korang semua la..
k.la nk rehat rasanya..
penat..
ada masa kte jmpe lagi yer.

October 27, 2010



buku ni la,yang menjadi peneman sy tika sy merindui diri awak.
sgalanya apa yang sy rasa,segalanya saya tulis dalam buku ni,
walaupun sekarang ni wak bukan mnjadi milik sy lagi.
tapi sy ttp ingt wak,dan akan doakn awk.
insya allah selagi nyawa dikandung badan,
sy xkan putus doakn awak..
cume sy xmaw berhubung dgn wak lagi..
cz sy xmaw ada pape g perasan pada wak,
sy harap awak pahm nape sy lakukakn macm ni,
sy xpernah minta pape pun dari wak..
sy minta wak tingglkn sy..
2 saje..
wak layk dapt yg lagi baik ye.
nape msti awak msj sy?
awak bg gambr lagi pada sy..?
sy pnt awk..
sy nk lupakan wak trus.
tlng la k..
trme semua ini dengan ikhlas n redha..
jdh kte xde.2 je..
huh..

October 26, 2010

tudung + Tension


thnk dear..i like..
rugi akak erk,xpat mkn kfc ngn adq..
pape pun thnk g sekali bg akak hadiah brthday..
terharu aw..love u..









alahmdulillah habis gak mini project database yang membebankan hati ak ni..
perhh
MEMBEBANKAN HATI AW..!!
BAHAYA..!!
Thnk pada norsyakimi cz bagi kerjasama yang terlebih baik..
syg kamu kawan..
n minta maaf coz tidak dapat bantu banyak ye..
walaupun presentation td blh dikatakan 70% ok,p perasaan bengang 2 still ada
cz delete wat hal..kan3?kak cik..
sabar je la,pe yg berlaku ada hikmahnya..
n ari ni gak dah dpt kptsn test database,huh ni lagi 1 beban..
kptusan xbaik sangat..hurmm
biasa2 je..ya allah xtaw la sem 3 ni mcm mna..
pape pun hope ok n belum terlambat untuk carry sume sbjek dgn baik..
minggu depan final..
wow gempak gila 2..
cz berderet paper..
langsung xde gape untuk study..
sabarlah wahai hati..
pape pun sem 3 ni,akan cube wat yg tebaik..
final sekali sahaja untuk tiap2 sem,so
"SYA KENA WAT YANG TERBAIK TAU"
nasib ada muhammad qayyim yang slalu teman sya study n bg semangat..
ada abg yus yang selau duk dengar adqnya membebel melepaskan perasaan xpuas ati..
hahahaa...
sian abg kn?lex r,mcm xbiasa plak..
ni baru abg tensen lyn adq punya masalah study..
time adq kawen nanti,lgi la abg serabut..haha..
hah,time2 tengah kecewa ni,alhamdulillah dirawat oleh keputusan CYBER.
waaa love ngn cyber la..
nanti degree nk ambik ekonomi la..hee.
hah,xsabar nk hbiz 9/11 ni..maw blik n.9 n dijemput oleh parent..
THEN G HOLIDAY NGN PARENT..
waaaa best2..
dah la malas cakap banyak2
bye

October 25, 2010

Sabar Lah Wahai Hati..

it hard for two people to
love each other when they live
in two different word.
but when these two world collide
and become one
that whats you call
yOu & i


alhamdulillah dan bersyukur sangat cz masih diberi kesempatan menyedut nafas di muka bumi ini,
masa berlalu pergi,
tapi masalah sentiasa ada as a manusia & orang,
masalah still xkan berhenti n slalu sangat kejar..haha.
hye,terlalu setia sungguh masalah ni dalam hidup insan bergelar manusia mahupun student.
hari2 ada test,asgmnt,mini project g..
rrr...geram3..
kalau x pk tugas aku sebagai seorang anak,
dah lama kut aku lari dari p.pinang ni..
alhamdulillah smpai skrang aku masih ingt lagi,
jasa,pengrbanan ibu bapa ak.
xsabar rasanya mahu pulang ke n.9 saat ni.
kalau blh ingin shaja ak ceritakan semua apa yang ak rasakan ini.
umi sakit sangat ble kite mencintai seseorang
dan terpaksa berkorban untuk lihat dye lebih bahagia.
tapi xpe la,mungkin ada hikmah disebalik apa yang akan berlaku.
kalau boleh sya teringin sangat rasa apa yang dikatakan cinta
dari seorang insan bernama teman.
tapi xpe,perjalanan masih jauh.
if jdh panjang adalah.

kawan sya pernh cakap..
cerita cinta sya mcm cinta 3 musim.
hee..cte dye mcm mna?
rahsia la..nantikan kemunculan novel dari sya..
haha..berangan je la..=]
xpe la kawan,hope pe jalan crta dalam crte cinta 3 musim 2 kn,
akan benar2 berlaku dalam hidup sya..

someone pernah cakap dengan sya..
"PENANTIAN ITU SATU PENYEKSAAN,TETAPI DISEBALIK PENANTIAN ITU ADA SINAR YANG MENANTI"
btul ke?amin,mmg itu yang sya harapkan..

budak kls sya pun ada cakap juga
"kau ni perawat hati orang yang tengah luka"
btul ke?hati sya sndri pun xterwat,blh ke sya rawat ati org lain.
mungkin dengan senyuman sya kut.hee..pasannya sya ni.
xpe la,jnji semua orang bahagia n gembira.
pada dye sya harap,tabahkan hati menanti hari2 yang bakal tiba.
ada grl yg lagi baik allah akan hadiahkan.
sya ykin..thnk cz pernh bahgiakan diri ini,berkngsi ska duka,
tapi apa yang sya lakukan ini,percayalah.
untuk kebaikkan diri awak juga.

October 22, 2010

Nyanyian Terakhir

mungkin juga,ini adalah nyanyian terkhir darinya buat diriku..
terima kasih dear..

Seandainya tercatat dia milikku
Seandainya tercatat dia untukku
Dekatkanlah daku bermesra padu
Bahagia sentiasa setiap waktu

Tak ingin daku kecewa bercinta
Andai milik bukanlah takdirnya
Bawalah dia sesaujana mata
Biarlah luput kerlipan permata

Biar berjalan di awan gelap
Tanpa cintanya yang kian malap
Takkan lagi daku berharap
Sendirinya berkilau tanpa digilap

Siti Zulaikha engkaulah permata
Penghias seri taman syurgawi
Kasihmu tiada tolok bandingnya
Tersimpul cinta bersama redha-Nya

Siti Zulaikha serikandi kasih suci
Sejernih embun yang putih berseri
Megahlah berdiri tugu cinta ini
Tegak bersama kasih abadi

Namun dengan kuasa yang Esa
Cinta terbiar tersahut disapa
Berputiklah mekar menyinar bahgia
Kasih cinta pada Yusuf mulia

MAAFKAN SYA...



maafkan sya cz terpaksa lakukan semua ni..
sya dah xsanggup nk hilng orng yg sya syg..
jadi mungkin dgn cara ni,sya akn rasa lega..
ckpla sya melihat kamu bhgia..
sya pilih untk hidup sndri dari menrima ksh sygmu yg tulus ikhlas..
sya taw sya jaht buat kamu mcm ni.
tapi sy nk kamuu tahu..
SYA TERPAKSA..!!
terlalu brt sy lpskn semua ni,slps 1 Sthn lbh sya bersama kamu,
setia dgnmu..
tapi..
tinggalkn sya kalau btl sygkn sya..
kalau cintakn sya,tinggalkan sya jga..
kamu,sya tkut apa yg kwn sya rasa,kena pada diri sya..
sakit wak..
sya xmaw hilang kamu,tapi demi kebaikkan kita,
sya lepaskan kamu dgn rela..
walaupan hati meronta2 ingin kembali kepada kmu
sya tabhkan hati ini juga..
kamu,kamu xperlukan sy..
kamu blh berjaya tnpa adanya sy.
kamu blh hidup tnpa adanya sy.
kalau kamu ckp,kamu kan hilang pedoman.
berbalik la semula kejalan Allah..
sya disini xkn pernh bnci pada kamu..
TIDAK AKAN SAMA SEKALI..
sya sntiasa doakn kesejahteraan, dan kebahgian kamu..
sya lebih rela tgk orng lain bahgia..
dari melihat orng lain derita..
setiap pecintaan,ada perngorbananya..
anggplah apa yg sya lakukan ini,tnda tulus hati ini mencintaimu.
setiap pertemuan juga,ada perpisahan..

sya tahu,Allah telah tetapkn jdh sya.
sya tahu,kalau kamu adalah jdh sya pada masa akn datang,
kamu akn kembali semula dalam hidup sya..
sya nk wak tahu..

HATI SYA ADA KAMU..
HIDUP SYA ADA KAMU..
RENUNGAN MATA SY ADA KAMU..
SETIAP HEMBUSAN NAFAS SYA MAHUKAN KAMU..
SY CINTAKAN AWAK..
DAN SY XPERNH RASA MCM NI..
TERLALU INDAH BLE BERSAMA WAK..

TAPI MAAFKAN SY,
SY TERPKASA PERGI.............. :(

October 21, 2010

BINGKISAN RINDU


Antara kita tiada rahsia
Susah dan senang tetap bersama
Terpatri namamu
Kau takkan kulupa

Sudah bertahun lama
Kita tidak lagi bersua
Hanya tinggal kenangan
Yang tak mungkin kita lupa

Kirimkan khabar selalu
Seiringan hembusan bayu
Sekadar pengubat rasa rindu dikalbu

Pantas masa berlalu
Meninggalkan kita semua
Tanpa disedari bertambahlah usia kita

Potret lama masih kusimpan
Kubingkaikan kenangan
Hingga terkadangku
Tersenyum sendirian

Oh perjalanan kita masih jauh
Jalanan berliku akan kita tempuh
Imbaslah kenangan semalam jadi azimat
Penguat semangat menempuh masa hadapan
Harapanku kau kan bahagia selalu

Padaku engkau penghibur duka
Pengubat hati resah kecewa
Dikala malamku kau bawa cahaya

Antara kita tiada rahsia
Susah dan senang tetap bersama
Terpatri namamu
Kau takkan kulupa

Perjalanan kita masih jauh
Jalanan berliku akan kita tempuh
Imbaslah kenangan semalam jadi azimat
Penguat semangat menempuh masa hadapan
Harapan ku kau kan bahagia selalu

Sematkanlah bingkisan rindu dikalbu


alangkah indahnya ble dapat jadi seperti lagu ni..
rsa bhgia,tenang..
nama awak mmg slalu dalam hati sy..
dan selagi nyawa dikandung bdn,sy akn sentiasa ingt awak

October 18, 2010

HAPPY BIRTHDAY SYA...!!

saya dah besar..
saya dah cukup 19 tahun..
saya dah matang..
18/10/91


sekejab je masa berlalu
tup2 ak dah 19 tahun..
dah besar anak pak cik ahmad ghazali ni..
cantik,bijak,bek..amin..hahaha..
perasan gila..
erm,thun ni sambutan hari jadi ak ada yg apy n sedih..
first ak nk cte sedih..
tahun ni,hari jadi ak bkn dgn fmly ak,
tapi dgn budak umh ak..
cz brthday ak jth pada ari isnin,
tapi semalam dah dpt mkn byk2 mskn umi,cz balik n.9..
hee..thnk umi masak lauk kegemaran along..
syg umi..muah..muah..muah
hah dah..xmaw touching2..
karang meleleh,spe nk pujuk?
umi jgak..haha..

ni adalah hadiah dari budak umh ak..
rara,ieda,ima,wawa

ari 2 korang tanya nk patung apa..
dah 2 sume cakp la..
wawa:sin chan
ima:mr bean
sya:spongebob
xtaw plak,korang bg ni..haha..
korang mmg sweet r..
ya allah terharu sangat bila korang nyayikan lgu brthday n bg hdiah 2 sekali pada sya..
xtaw nk kate apa pada korang.
just wnt to say i luv u frend..
i need u frnd 4 ever n ever..
n always remember u..
jauh mana korang berada,sya akn sntiasa ingati korang..
sebak plak,masa ak tulis blog ni..

kate balas dari sya pada yg wish brthday sya:
SOMEONE SPECIAL FIKRI:THNK DEAR,cz still remember this date.i think u forgot. by the way i hope you do first, but u have a problem that u avoid so u wish a little bit late .. i understand ..
bell:ak syg ko bell..thnk dear..
shawal:thnk aw,cz kol orng 5mnt awal sblm kul 12 semata2 nk wsh brthday sya tepat pda pukul 12..luv u a lot frend..n dah 4 thun kte kawan..
abg yus:u r my lovely bro dear..syg lebih r..btw adq xtua k..!!=]
im:nsb im ingt,im xingt bthu ayah sya..haha..btw thnk frnd
acap:u r my lovely kazen r..syg ko lbh cz ingt brthday ak..
shahrin:THNK A LOT FREND..Seriusly,sya btl2 terharu ble rin nyanyi n wish brthday pda sya..
better late then forget dear ..
DIP 3B:LOVE U FRNED CZ WISH..terharu sangat2..
n pada kawan2 ak yg len,thnk sngt2 wsh aw..
luv u a lot r..muah3..
walaupun berlambak keje skunk ni.
ak still boleh tersenyum dan tenang..
hope ak boleh tempuh dengan jayanya..

HARAPAN KU:
1-nak berjaya hingga kemenara gading n jdi cnth buat adqku..kalau blh nak balas jasa ke2 parent ak.
2-hope sangat segala urusan didunia dan diakhirat dipermudahkan serta mndpt kejyaan..amin
3-harap hati dan diri ini akn sentiasa berubah kepada yang baik,serta tdk menoleh kpada yg buruk
4-sya harapkan kebahgian,kegembiraa,kejayaan,ketabahan,keimanan,ketakwaan akan tersemai dan wujud dalam setiap nafas yang ku sedut..
5-sya harapkan seorang insan bernama lelaki yang akan hadir menerima sya dgn ikhlas,jujur serta tulus menerima hati ini..

harap,hari2 sya dipermudahkan,dilindungi Allah serta mendaat rahmat dari ilahi..
wasalam



 

Copyright by Syaqira Ahmad © 2012 |Best View: Google Chrome